wtorek, 15 maja 2012

Bo u mnie schabowe są tylko drobiowe!

Teorytecznie "schabowymi" nie powinnam nazywać kotletów drobiowych w panierce, ale
jak to zrobić skoro w Jotkowym domu od dziecka one tak były nazywane?

Do schabowych schabowych (że z wieprzowiny w sensie) nie przekonam się. Są dla mnie po prostu nie do przejścia bez odpowiedniej ilości składników-killerów, czyli keczupu, pieczarek i sera.

Za to drobiowe są kruche, pachnące, delikatne i po prostu pyszne!

P.S. A Wy jak nazywacie kotlety drobiowe w panierce? Też schabowe? :-)



Potrzebujemy:
dwa filety z kurczaka lub jeden podwójny
jajka - 2
bułka tarta
pieprz i sól do smaku
olej do smażenia
I do dzieła:
Filety z kurczaka myjemy, kroimy wzdłuż na pół i kroimy w taki kształt jak nam odpowiada. Rozbijamy tłuczkiem.
Na talerz rozbijamy dwa jajka i roztrzepujemy je widelcem.
Rozbite filety solimy i pieprzymy, maczamy w jajku i obtaczamy w bułce tartej.
Smażymy na patelni do uzyskania złotego koloru.

Ja podałam "schabowe" z młodymi ziemniaczkami i koperkiem oraz surówką z sałaty, pomidora i ogórka.
Smacznego!



7 komentarzy:

  1. Ja też zdecydowanie wolę "schabowe" z drobiu. Nazywam je "kotletami z piersi" :) Są najlepszą klasyką w kuchni! I stałym punktem w moim menu :) Schabowe ze schabu ostatnio polubiłam, ale to za sprawą marynaty z przypraw, dzięki której są niesamowicie pyszne. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, "kotlety z piersi" to całkiem zgrabna nazwa, ale ja już się chyba swojej nie oduczę :-)

      I to prawda, że to klasyka! Prawie jak "Casablanca" wśród filmów :))))

      Usuń
  2. TAKIE schabowe lepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie to są po prostu sznycle drobiowe :-) A ja dla odmiany lubię schabowe ze schabu albo sznycle z cielęciny - mocno rozbite i chrupiące :-) Rzadko robię, ale w zestawie z ziemniaczkami i marchewką z groszkiem lubię bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hahaha też się czasami zastanawiam, jak pada: a może schabowe?- hmm, taaa, ale które?:) U nas są schabowe i te drugie schabowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie na Twoim talerzu :-) ja na takie kotlety mówię też schabowe z kurczaka :-)Ale lubię jedne i drugie.

    OdpowiedzUsuń