niedziela, 22 kwietnia 2012

Kotlety mielone nadziewane serem topionym

Czy kładąc się spać zastanawiacie się jaki obiad przyniesie kolejny dzień?
Jasna sprawa, że sam się nie przyniesie, ale moje rozmyślania co do tygodniowego obiadowania zaczynają się zwykle w poniedziałek. Wtedy to robię listę i zapisuję sobie co kupić, by mieć pyszny tydzień.

Niedziela - rozpiska powiedziała: kotlety mielone. Z pysznym serkiem topionym i koperkiem.


Potrzebujemy:
mięso mielone wieprzowe - pół kilograma lub więcej (w zależności od liczebności tzw. dużego głoda:))
cebula - 1 duża
koperek - 1 duży pęczek
szczypiorek - mała garść
jajko - 1
ser topiony - 1 bloczek, u mnie miał smak "szczypiorku i cebuli"
papryka ostra w proszku - 2 łyżeczki
sól, pieprz
bułka tarta
olej do smażenia

I do dzieła:
Cebulę, szczypiorek i koperek kroimy na małe kawałki. 
Do dużej miski wkładamy mięso. Dodajemy poszatkowaną wcześniej cebulę z ziołami. 
Wbijamy jedno jajko. Doprawiamy papryką, solą i pieprzem. Wyrabiamy tak, by z mięsa łatwo można było uzyskać kulki. Ja zawsze wtedy dosypuję 1/3 szklanki bułki tartej, masa jest wtedy bardziej zbita i łatwiej się ją formuje.

Kiedy masa z mielonego mięsa będzie wyrobiona, formujemy nieduże kulki, w które wciskamy pół łyżeczki serka topionego. Najłatwiej jest uformować kulę, "wcisnąć" palec na środku i do powstałego zagłębienia wsadzić ser, następnie zalepić.
Obtoczyć w bułce tartej i smażyć na dobrze rozgrzanej patelni. 

Ja podałam kotlety z ziemniakami i z surówką z kapusty pekińskiej, pomidorów i fety. Przepis znajdziecie tu: KLIK!

Smacznej niedzieli!



3 komentarze:

  1. bardzo smaczna propozycja. z pewnością do powtórzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. I w dodatku powstała całkowicie spontanicznie, kiedy zrozumiałam, że jednak nie mam ochoty na zwykłą bułkę z serem topionym, a przecież trzeba gdzieś "to" włożyć. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. 50 years old Administrative Assistant IV Stacee Terbeck, hailing from Burlington enjoys watching movies like Eve of Destruction and Hooping. Took a trip to Shark Bay and drives a Ferrari 250 GT SWB Speciale Aerodinamica. Przeczytaj caly raport

    OdpowiedzUsuń